Prieskumu trhu má preukázať, že pre Váš produkt alebo službu existuje trh a že tento trh je dostatočne veľký, má dostatočnú kupnú silu, aby na ňom generoval zaujímavé zisky. Predtým, ako sa pustíte do akéhokoľvek biznisu, by ste mali poznať odpovede na otázky:
- Aký veľký je celkový trh a koľko si z neho budeme vedieť ukrojiť?
- Kto budú naši zákazníci a ako robia nákupné rozhodnutia?
- Je tento trh dosť zaujímavý aj pre potenciálnych investorov?
- Kto je náš priamy a nepriamy konkurent?
- Ktoré mikrosegmenty prichádzajú do úvahy?
- Aká veľká je konkurencia na jednotlivých mikro-segmentoch?
- Aké sú silné a slabé stránky našej konkurencie?
- Aké prekážky nám môžu brániť pri vstupe na trh?
- Aký veľký je vplyv sezónnosti na biznis?
- a mnohé ďalšie…..