Prieskum trhu

Prieskumu trhu má preukázať, že pre Váš produkt alebo službu existuje trh a že tento trh je dostatočne veľký, má dostatočnú kupnú silu, aby na ňom generoval zaujímavé zisky. Predtým, ako sa pustíte do akéhokoľvek biznisu, by ste mali poznať odpovede na otázky:

  • Aký veľký je celkový trh a koľko si z neho budeme vedieť ukrojiť?
  • Kto budú naši zákazníci a ako robia nákupné rozhodnutia?
  • Je tento trh dosť zaujímavý aj pre potenciálnych investorov?
  • Kto je náš priamy a nepriamy konkurent?
  • Ktoré mikrosegmenty prichádzajú do úvahy?
  • Aká veľká je konkurencia na jednotlivých mikro-segmentoch?
  • Aké sú silné a slabé stránky našej konkurencie?
  • Aké prekážky nám môžu brániť pri vstupe na trh?
  • Aký veľký je vplyv sezónnosti na biznis?
  • a mnohé ďalšie…..

BLOG A NOVINKY

  • 11 krokov ako napísať podnikateľský plán
    11 krokov ako napísať podnikateľský plán

    Tento blog venujem všetkým, ktorí potrebujú napísať podnikateľský plán pre potenciálneho investora, ale nemajú predstavu, čo by taký plán mal obsahovať. Spísal som pre Vás krátky a jednoduchý postup, ktorí Vám pomôže, aby ste nevynechali niečo dôležité. Na začiatok by som rád zodpovedal otázky, ktoré si asi položil každý, kto sa chystá spísať svoj podnikateľský ...

    Čítaj viac

  • 5 tipov ako validovať produkt (takmer) zadarmo
    5 tipov ako validovať produkt (takmer) zadarmo

    Som presvedčený, že pri tvorbe vášho nového biznisu nemáte záujem nezmyselne míňať svoj čas ani peniaze. Komu, by sa aj chcelo investovať stovky hodín do ,,vývoja“  produktu, o ktorý bude iba minimálny záujem prípadne žiaden? O tom, ako sa finančne nezruinovať hneď svojím prvým ,,biznisom“ je práve tento článok. Ideálny čas, kedy môžete vyjsť s ...

    Čítaj viac

  • 6 spôsobov ako produkt zaručene (ne)predať
    6 spôsobov ako produkt zaručene (ne)predať

    Nedávno sa mi jeden podnikateľ sťažoval, že jeho produkty sa nepredávajú, lebo vraj „zákazníci nemajú peniaze a nechcú míňať“. ……..Hovorím mu teda „Tak dobre, zahrajme sa, že ja som zákazník a skúste mi teraz tento produkt predať.“ Podnikateľ na mňa hneď spustil taký prúd nič-nehovoriacich rečí, že ani Mike Spirit by sa za ten flow ...

    Čítaj viac