PODNIKATEĽSKÝ plán

Máte výborný podnikateľský nápad a neviete ako začať s jeho realizáciu, alebo ste už uviedli produkt na trh, ale predaje nesplňajú Vaše očakávania?Základom pre úspešný biznis je kvalitný podnikateľský plán, ktorý Vám poskytne odpovede na otázky:

  • Aký veľký je trh a oplatí sa vôbec začať podnikať?
  • Aká silná je konkurencia?
  • Aká je Vaša unikátna konkurenčná výhoda?
  • Aký zvoliť biznis model?
  • Ktoré spôsoby uvedenia produktu na trh sú tie najefektívnejšie?
  • Aký tím, nástroje, licencie, technológie k tomu budeme potrebova ak chcete uspieť?
  • a mnohé ďalšie…..

Prečo je dobré zostaviť podnikateľký plán?

  • Potrebujete overiť, či náš nápad má na trhu šancu.
  • Chcete zistiť, koľko finančných prostriedkov potrebujete pre zahájenie a rozjazd podnikania.
  • Je nutné odhádnúť veľkosť budúcich príjmov a porovnať ich s očakávanými výdajmi.
  • Zistiť, aké sú Vaše kapacitné možnosti a či bude potreba väčších investiícií než v súčasnosti odhadujeme.
  • Chcete si byť istý, že podnikanie zvládnete vlastnými silami alebo bude lepšie rozbehnúť projekt v tíme.
  • Potrebujete zistiť, čo všetko je potrebné zabezpečiť skôr, ako podnikanie zahájime a čo náš čaká ak začneme.

Kedy zostavujeme podnikateľský plán

  • Pri zahájení podnikania
  • Pri zmene stratégie
  • Pri raste podnikania
  • Pri vstupe ďalšieho vlastníka
  • V období zmeny, alebo v čase keď máte potrebu overiť, či nový nápad prinesie výsledky
  • Musíte si overiť, či Váš nápad má na trhu šancu

Pre koho písať podnikateľský plán?

  • Pre seba, kľúčové osoby a zamestnancov vo firme, predstavenstvo
  • Investorov
  • Banky a iné finančné inštitúcie
  • Pre potreby cudzineckej polície

Ako prebieha vypracovanie podnikateľského plánu

1. Nezaujato sa pozriem na biznis

Na začiatok si zadefinujeme očakávania a vysvetlíte mi, aké sú Vaše podnikateľské plány a ambície. Ak ste zabehnutá firma, pozriem sa na Vaše hospodárske výsledky, reporty z Google Analytics, prípadne aj iné údaje, ktoré mi umožnia lepšie pochopiť Váš biznis.

2. Analýza trhu a zákazníkov

Vypracovanie podnikateľského zámeru vždy začína kvalitným prieskumom trhu. Zmyslom je zistiť, že pre Váš biznis existuje trh, ktorý je dostatočne veľký a silný, aby ste na ňom dokázali generovať zaujímavý zisk..

3. Vyberiem vhodný biznis model

Vybrali ste si cestu, ktorá vám najviac sedí a teraz sa môžem pustiť do detailného rozpracovania podnikateľského nápadu. Zistím, čo Vašich budúcich zákazníkov najviac trápi a za čo budú ochotní platiť.

4. Predložím varianty riešení

V tomto momente by som mal mať dosť informácií, aby som Vám predložil viacero nápadov, akými smermi by sa mohol Váš biznis uberať.

5. Vypracovanie podnikateľského zámeru

Na základe pochopenia produktu, prieskumu trhu a môjho dlhoročného know-how vypracujem podnikateľský plán.

6. Prezentácia podnikateľského plánu

Spoločne si prejdeme podnikateľský zámer a ja Vám ho do detailov vysvetlím, aby ste sa vo finančnom pláne mohli ľahko orientovať a aktualizovať finančné projekcie podľa reálne dosahovaných výsledkov.

BLOG A NOVINKY

  • 11 krokov ako napísať podnikateľský plán
    11 krokov ako napísať podnikateľský plán

    Tento blog venujem všetkým, ktorí potrebujú napísať podnikateľský plán pre potenciálneho investora, ale nemajú predstavu, čo by taký plán mal obsahovať. Spísal som pre Vás krátky a jednoduchý postup, ktorí Vám pomôže, aby ste nevynechali niečo dôležité. Na začiatok by som rád zodpovedal otázky, ktoré si asi položil každý, kto sa chystá spísať svoj podnikateľský ...

    Čítaj viac

  • 5 tipov ako validovať produkt (takmer) zadarmo
    5 tipov ako validovať produkt (takmer) zadarmo

    Som presvedčený, že pri tvorbe vášho nového biznisu nemáte záujem nezmyselne míňať svoj čas ani peniaze. Komu, by sa aj chcelo investovať stovky hodín do ,,vývoja“  produktu, o ktorý bude iba minimálny záujem prípadne žiaden? O tom, ako sa finančne nezruinovať hneď svojím prvým ,,biznisom“ je práve tento článok. Ideálny čas, kedy môžete vyjsť s ...

    Čítaj viac

  • 6 spôsobov ako produkt zaručene (ne)predať
    6 spôsobov ako produkt zaručene (ne)predať

    Nedávno sa mi jeden podnikateľ sťažoval, že jeho produkty sa nepredávajú, lebo vraj „zákazníci nemajú peniaze a nechcú míňať“. ……..Hovorím mu teda „Tak dobre, zahrajme sa, že ja som zákazník a skúste mi teraz tento produkt predať.“ Podnikateľ na mňa hneď spustil taký prúd nič-nehovoriacich rečí, že ani Mike Spirit by sa za ten flow ...

    Čítaj viac