PODNIKATEĽSKÝ ZÁMER

Podnikateľský zámer (tzv. Podnikateľský koncept) je zjednodušená forma podnikateľského plánu. Opisuje základnú podnikateľskú činnosť, avšak neobsahuje podrobnosti ako je napríklad finančný, obchodný či výrobný plán. Inými slovami, je to medzistupeň medzi prieskumom trhu a kompletným podnikateľským plánom.

Vypracovanie podnikateľského zámeru Vám dá jasnú odpoveď na to, či sa do podnikania pustiť a ak áno, tak akým spôsobom. Súčasťou podnikateľského zámeru je aj popis biznis modelu a plán vstupu na trh. Často sa tento dokument používa pri prvotnom oslovení investora.

Ako prebieha vypracovanie podnikateľského zámeru

1. Pochopenie
biznisu

Vysvetlíte mi, aký biznis plánujete rozbehnúť, aká je vaša vízia a podnikateľské ciele. V tejto fáze sa budem viac pýtať ako hovoriť.

2. Analýza trhu
a zákazníkov

Vypracovanie podnikateľského zámeru vždy začína kvalitným prieskumom trhu. Zmyslom je zistiť, že pre Váš biznis existuje trh, ktorý je dostatočne veľký a silný, aby ste na ňom dokázali generovať zaujímavý zisk.

3. Vyberiem vhodný biznis model

Vybrali ste si cestu, ktorá Vám najviac sedí a teraz sa môžem pustiť do detailného rozpracovania podnikateľského nápadu. Zistím, čo Vašich budúcich zákazníkov najviac trápi a za čo budú ochotní platiť

4. Vypracovanie podnikateľského zámeru

Na základe pochopenia produktu, prieskumu trhu a môjho dlhoročného know-how vypracujem podnikateľský zámer.

5. Prezentácia podnikateľského zámeru

Spoločne si prejdeme podnikateľský zámer a ja Vám ho do detailov vysvetlím. V tejto fáze, sa budete veľa pýtať a ja budem veľa hovoriť.

BLOG A NOVINKY

  • 11 krokov ako napísať podnikateľský plán
    11 krokov ako napísať podnikateľský plán

    Tento blog venujem všetkým, ktorí potrebujú napísať podnikateľský plán pre potenciálneho investora, ale nemajú predstavu, čo by taký plán mal obsahovať. Spísal som pre Vás krátky a jednoduchý postup, ktorí Vám pomôže, aby ste nevynechali niečo dôležité. Na začiatok by som rád zodpovedal otázky, ktoré si asi položil každý, kto sa chystá spísať svoj podnikateľský ...

    Čítaj viac

  • 5 tipov ako validovať produkt (takmer) zadarmo
    5 tipov ako validovať produkt (takmer) zadarmo

    Som presvedčený, že pri tvorbe vášho nového biznisu nemáte záujem nezmyselne míňať svoj čas ani peniaze. Komu, by sa aj chcelo investovať stovky hodín do ,,vývoja“  produktu, o ktorý bude iba minimálny záujem prípadne žiaden? O tom, ako sa finančne nezruinovať hneď svojím prvým ,,biznisom“ je práve tento článok. Ideálny čas, kedy môžete vyjsť s ...

    Čítaj viac

  • 6 spôsobov ako produkt zaručene (ne)predať
    6 spôsobov ako produkt zaručene (ne)predať

    Nedávno sa mi jeden podnikateľ sťažoval, že jeho produkty sa nepredávajú, lebo vraj „zákazníci nemajú peniaze a nechcú míňať“. ……..Hovorím mu teda „Tak dobre, zahrajme sa, že ja som zákazník a skúste mi teraz tento produkt predať.“ Podnikateľ na mňa hneď spustil taký prúd nič-nehovoriacich rečí, že ani Mike Spirit by sa za ten flow ...

    Čítaj viac